23 aug. 2010

Cuvinte despre adevar si inselare.

Inselarea presupune departarea de adevar, o falsa perceptie si intelegere a acestuia. Dar ce este adevarul? Este o teorie filozofica, este oglindirea realitatii, este ceva care sa ne apartina in mod personal si la discretia fiecaruia dintre noi?
Oricum, este o dilema in ceea ce priveste unde incepe si unde se sfarseste adevarul si, mai ales, cat este adevarul meu si cat este al tau sau al lui. Mantuitorul Hristos, Fiul lui Dumnezeu, ne elibereaza de toate aceste dileme, spunand despre Sine Insusi: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viatai. Asadar, Adevarul este o Persoana. Ce inseamna asta?
Inseamna ca Adevarul este o Persoana ce nu poate fi interpretata, inchipuita si nici confiscata de catre nimeni in nume propriu, pentru simplul motiv ca aceasta Persoana este ceea ce este, fiind deasupra tuturor lucrurilor si, deci, nu este in stapanirea noastra. Asadar, tot ceea ce nu este in atingere cu Persoana si cu invataturile Mantuitorului Hristos, se situeaza in afara Adevarului. Oricine refuza, ignora sau interpreteaza dupa bunul sau, mai bine zis, raul plac Biserica si invataturile sale se afla in inselare. De ce am adus in discutie Biserica?
Pentru ca Biserica este Trupul tainic al lui Hristos, iar noi suntem madularele Sale. Om al Bisericii si, prin aceasta om, al lui Dumnezeu nu poate fi decat acela care respecta intru totul - nu numai ce si cand ii convine - randuielile, invataturile si canoanele Bisericii, ca fiind ale lui Dumnezeu Insusi. In afara Bisericii nu poate fi adevar si, prin urmare, nici mantuire.
Un criteriu de deosebire a adevarului de minciuna inselatoare poate fi si acesta: tot ceea ce a asimilat Biserica in decursul timpului in integralitatea ei - si aici ma refer doar la Biserica Ortodoxa - se afla in adevar, iar ceea ce Biserica nu a asimilat in integralitatea ei - vrajitoria, citirea in stele, ca unele ce determina viata omului, prezicerea viitorului, amestecarea intelesului de minune cu asa-zisele capacitati paranormale ale unor "alesii, si exemplele pot continua - este inselare, minciuna.
Tatal minciunii este diavolul (Ioan 8, 44), asadar sa fim cu luare aminte carui tata ne facem fii.

5 comentarii:

DoarATAT spunea...

Bună Ziua !
Domnului Pr. Cazacu Gheorghe !
Sărut mână !
~
Vă mulţumesc pentru acest articol, din care am aflat că pot fi "mădular" doar dacă RĂMÂN în Sfânta Biserică, de care aparţin: acea ORTODOXĂ !
Iar pentru acest lucru, trebuie să-mi adâncesc atât cunoaşterea lucrurilor sfinte, aşa cum se regăsesc în editările sub tutela B.O.R., cât, mai ales TRĂIREA VIE ... la Slujbele BISERICII !
Centrul interesului fiind Maica Domnului, Pururea Fecioara Maria, dar mai ales SFÂNTA TREIME: Tatăl, Fiul, Sfântul DUH !
Şi, bineînţeles, sub ASCULTARE, tămăduitoare prin canon.
~
Ştiu ... sunt abia la început, deşi ... mi-a cam "sosit vremea" !
Vă mulţumesc pentru că EXISTĂM !
~
Dumnezeu să vă întărească în greaua însărcinare pe care aţi primit-o: Creşterea Spirituală a Enoriaşilor ! Dumnezeu să vă Binecuvânteze, în tot ce întreprindeţi Benefic !
Vă doresc Sănătate, IUBIRE, Armonie şi Pace Sufletească !
Doamne ajută !
~
Cornelius,

CAZACU GHEORGHE spunea...

Buna Seara !

Stimatului meu Frate: Cornelius!

Mam Bucurat mult de cuvintele Dumneavoastre in care va-ti adresat cu stima si blandete ca un adevarat Crestin , In care ma bucur mult mai mult ca ati gasit cale adevarului si pacea care este cea mai buna medicina a sufletului.

Domnule Rosca , Eu nu fac complimente dar de adevar dumneavoastre ati suferit si ati patimit mult in viata si pentru aceste toate dumnezeu va chemat pe drumul cel bun care merge spre el.

Felicitari! Domnule Cornelius! Si binecuvantata sa va fie Familia , Pacea Domnului Sa fie Cu voi cu toti ! Amin!

Doamne Ajuta!

Cu stima si binecuvantare !

Pr. Cazacu Gh.

DoarATAT spunea...

Bună Ziua !
Domnului Pr. Cazacu Gheorghe !
Sărut mâna, părinte !
~
Am primit un mesaj de la dvs., în data de 23.08.2010, însă am aflat abia aseară, după ce am deschis Messenger (îl deschid mai rar !) şi am triat circa 300 de mesaje.
Am moderat imediat favorabil, însă nu ştiu de ce NU apare !
De altfel, trebuia să-l văd chiar în momentul când deschid Blogul, după autentificare ... ceea ce NU s-a întâmplat !
Personal ÎMI CER IERTARE şi doresc să mă lăsaţi ... să-l includ în articol ! (aici, la dvs. ; la mine nu intră INCA nimic, nu ştiu de ce ?!!)
Eu voi mai încerca însă ... o re-Moderare !
~
Mă voi folosi de Blogul dumneavoastră ... pentru a învăţa cele necesare direct de la cel în drept SĂ O FACĂ !
Vă rog să nu vă supăraţi că v-am numit părinte, deoarece de la dumneavoastră PRIMIM sfaturi duhovniceşti, atât eu , cât şi enoriaşii dvs., reflectate pentru mine de Blogul Dumneavoastră.
~
Dumnezeu să ne Binecuvânteze pe toţi cei TRĂITORI în Domnul Iisus Hristos ! Doamne ajută ! Amin.
~
Cornelius,

DoarATAT spunea...

Cred ca am fost confuz !
V-am rugat sa-mi dati aprobarea la dvs., pentru ca eu sa includ comentariul LA MINE ... in articol !
~
Imi cer sincer IERTARE, pentru aceasta "revenire".
~
Va doresc multa Sanatate, ARMONIE si, mai ales: HAR in tot ce intreprindeti !
Doamne ajuta !
~
Cornelius,

CAZACU GHEORGHE spunea...

Da frate Cornelius, asa ca intodeauna va iubesc pe toti cei care supravietuiesc pe pamant , asa cum e cuvenit:

"FIINTELE OMenesti"

Bine Domnule Cornelius, am sa va ajut! asa cum pot si eu ca de fiecare Data.. Domnul sa fie cu dumneavoastre!

Multumesc mult de Mesajele adresate! in special multa sanatate Familiei dumneavoastre!

Doamne Ajuta!

CAZACU GHEORGHE

In Slujba lui Dumnezeu Pentru o Vesnicie.